Powiedz jak możemy Ci pomóc

C10 Agencja Interaktywna

Warszawa

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW – złe sąsiedztwo

Autor: C10 Agencja Interaktywna, publikacja: 2020-10-30

Istotą Internetu i rankingowania stron w wyszukiwarkach są hiperlinki. Niemal wszystkie strony internetowe posiadają linki do innych serwisów. Odnośniki te pojawiają się z różnych powodów – mogą to być linki do innych naszych witryn, linki do zaprzyjaźnionych stron lub stron o podobnej tematyce, linki polecające. Generalną zasadą jest, że liczba odnośników przychodzących wpływa korzystnie na pozycję naszej strony w wyszukiwarce. Czy jednak na pewno?

Agencja interaktywna C10

Istotą Internetu i rankingowania stron w wyszukiwarkach są hiperlinki. Niemal wszystkie strony internetowe posiadają linki do innych serwisów. Odnośniki te pojawiają się z różnych powodów – mogą to być linki do innych naszych witryn, linki do zaprzyjaźnionych stron lub stron o podobnej tematyce, linki polecające. Generalną zasadą jest, że liczba odnośników przychodzących wpływa korzystnie na pozycję naszej strony w wyszukiwarce. Czy jednak na pewno?

Linkowanie stron – złe sąsiedztwo strony

Musimy zwrócić uwagę na to, z jakich stron jesteśmy linkowani. Powinniśmy być w tym aspekcie bardzo ostrożni, wyszukiwarki mogą ukarać naszą stronę za linki z podejrzanych witryn. Dlaczego? Algorytmy zostały wyczulone na złe linkowanie ze względu na powstające w przeszłości farmy linków, systemy wymiany stron. Te po prostu zaśmiecały Internet, nie niosły ze sobą żadnej treści, były nastawione wyłącznie na zdobycie pustych linków.

Od dłuższego czasu bardzo często można spotkać się z pytaniami o sposoby rozpoznania złego sąsiedztwa oraz prośbami o wyjaśnienie, co to w ogóle jest. Jakie są więc powody, dla których strona może być uznana za złe sąsiedztwo?

Nieodpowiednia tematyka strony

Pamiętajmy o tym, że głównie powinniśmy unikać stron o tematyce dotyczących na przykład kasyn, farmaceutyków czy też przeznaczonych wyłącznie dla dorosłych. Wciąż wiele stron o takiej tematyce jest uznanych przez wyszukiwarki za złe sąsiedztwo. Oczywiście, nie można tutaj przekreślać wszystkich stron z góry, nawet tutaj są wyjątki. Mogą to być serwisy poświęcone na przykład zwalczaniu różnych nałogów: hazardu czy narkomanii, serwisy na temat seksualności człowieka itp.

W każdym razie pierwszym etapem oceny strony pod kątem linkowania jest określenie jej tematyki i unikanie linków ze stron tematycznie kontrowersyjnych. Zdecydowanie niezalecane są linki ze stron hazardowych, erotycznych, stron oferujących sprzedaż leków na receptę, a także, tym samym, nasze linkowanie do tego typu witryn.

Niska ocena jakości wyników wyszukiwania Google

Kolejnym istotnym powodem do uznania, że strona może być złym sąsiedztwem, jest jej ocena przez wyszukiwarkę Google. Czynnikiem dyskwalifikującym jest wykluczenie adresu z indeksu wyszukiwarki. Sprawdźmy zawsze wynik dla komendy site:strona.pl. Jeśli okaże się, że strona nie posiada żadnych wyników, linkowanie do niej / od niej jest obarczone dużym ryzykiem.

Niska ocena optymalizacji strony

Powinniśmy również zweryfikować stronę pod kątem oceny jej optymalizacji. Jeżeli strona jest przeoptymalizowana, na przykład atrybut „alt” przy każdym obrazku jest zlepkiem słów kluczowych, strona posiada ukryty tekst czy ukryte linki, znaczniki „meta” mają kilometrowe opisy, to również wówczas jest spore prawdopodobieństwo, że będzie uznana za złe sąsiedztwo.

Mało treści, wiele odnośników do innych stron

Niezalecane jest linkowanie do stron, które zawierają bardzo mało treści, a jednocześnie mają wiele odnośników do innych serwisów. Takie strony to często farmy linków. Czasami może się zdarzyć sytuacja, że będziemy chcieli umieścić link do strony ze złego sąsiedztwa świadomie, na przykład jeśli prowadzimy blog i chcemy opisać jakąś stronę, o której wiemy, że nie powinniśmy do niej linkować. Możemy podać adres strony w postaci nieklikalnej, ale niestety wiąże się to z obniżeniem użyteczności serwisu. Internauta czytający nasz wpis na blogu nie zawsze będzie chciał skopiować link i wkleić go do paska adresu w nowym oknie przeglądarki. W takiej sytuacji używajmy atrybutu „nofollow”: <a href=”http://www.strona.pl” rel=”nofollow”>.

Pamiętajmy, nie warto zatracać się w pogoni za linkami! Czasy, w których liczyła się ilość, już dawno minęły. Dzisiaj jeden link z mocnej, tematycznej witryny będzie dla nas dużo bardziej wartościowy, niż tysiące odnośników niskiej wartości.

Pozycjonowanie stron - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 6 500 Specjalistów od Pozycjonowania Stron Internetowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o pozycjonowaniu stron